V pondělí 23. září proběhl na základní škole preventivní program Dobronauti. Program byl zaměřen na řešení konfliktních situací ve školním prostředí. Děti pracovaly ve skupinkách a staly se z nich agenti. V rámci programu se učily, jak předcházet problematickým situacím, zlepšovat atmosféru ve třídě a budovat lepší vztahy mezi sebou. Program vedla zkušená lektorka a byl velmi přínosný.
Děkujeme všem zúčastněným.
V pátek 20.9. jsme se se třídou Duháčků, jako již tradičně, vypravili linkovým autobusem na Výstavu ovoce a zeleniny do Slavkova u Brna. Výstavu pořádá Český zahrádkářský svaz v konírnách slavkovského zámku. Na výstavě lze shlédnout různé tvary a druhy ovoce a zeleniny v různých neobvyklých barvách a velikostech. Každoročně s dětmi obdivujeme úspěchy místních pěstitelů. Nicméně na výstavě jsou k vidění také aranžérské vazby, obrázky dětí, kaktusy a pokojové rostliny a v neposlední řadě je zde včelařský koutek, kde si děti prohlížejí prosklený úl s živými exempláři, výbavu pro včelaře, výrobky z medu i vosku. Letošní výstava nás opět ohromila a budeme se těšit na další ročník.
Ve čtvrtek 19.9. byl zahájen plavecký výcvik žáků naší školy. Jezdit plavat budeme následujících pět týdnů do plaveckého bazénu v Bučovicích. Vzhledem k nemocnosti dětí nás jelo na první plavání sice pomálu, ale s nadšením naučit se a zdokonalit své plavecké umění. Těšíme se na příště a snad budou i ostatní žáci při síle!
Žákyně první třídy se dnes zapojily do diagnostiky raných matematických představ ve výukové aplikaci Včelka. Tato diagnostika má odhalit skryté mezery, které brání prvňáčkům v porozumění nového učiva hned na začátku školní docházky. Anonymizované výsledky pomohou MŠMT a NPI zmapovat skutečné dovednosti dětí při nástupu do první třídy v celé ČR a tím datově podpořit diskuzi o plynulém přechodu z předškolního do školního vzdělávání.
Ve třídě Duháčků do letošního školního roku vstoupilo 14 předškoláků. I přesto, že některé děti navštěvovaly Duháčky minulý školní rok, stejně jsme potřebovali sladit některé detaily pro úspěšnou spolupráci všech dětí a paní učitelek. V naší třídě jsou pro nás důležité fotografie. Ať už jde o narozeninovník, na nástěnce při vstupu do třídy, na pracovních šanonech, portfoliu dětí i na tablo předškoláků. Každý školkáček tak má pocit sounáležitosti a významnosti v kolektivu. Naším přáním je, aby školka pro děti byla místem, kde se každé dítě cítí v bezpečí a bezpodmínečně přijímáno. Klademe důraz na samostatnost při hrách, při sebeobsluze a stolování. Na začátku školního roku proto často opakujeme pravidla společného soužití. Při stolování nám pomáhají nově vyrobené prostírky s vyznačeným uspořádáním všech potřebných k tomu předmětů: talíř, hrnek, příbory. Ve třídě Včeliček je v tomto období kladen důraz hlavně na adaptaci nových dětí, zvykání na nové prostředí, paní učitelky a režim. V následujících dnech se budeme věnovat tématu podzimu a dozrávajících plodů.
V tomto školním roce nabízíme následující kroužky:
Kroužek ZŠ |
Pro koho |
Datum a čas |
Sportovní kroužek Malý fotbal Brno |
1.-5. ročník |
Pondělí 14:00 – 15:30 |
Angličtina Ententýky |
1.-5. ročník |
Úterý 13:35 – 14:20 |
Flétna pro začátečníky - p.uč.Blahová |
1.-5. ročník |
Středa 13:00 – 13:45 |
Flétna pro pokročilé - p.uč. Blahová |
1.-5. ročník |
Středa 13:50 – 14:35 |
Nepovinný předmět Náboženství |
1.-5. ročník |
1 za 14 dní, termíny budou upřesněny |
Kroužek MŠ |
Pro koho |
Datum a čas |
Sportovní kroužek Malý fotbal Brno |
MŠ |
Pondělí 15:45 – 16:30 |
Angličtina Ententýky |
MŠ |
Úterý 14:30 –15:00 |
Přihlašování do kroužků je možné nejpozději do 20.9.2024, začneme od 30.9.2024. Podrobnější informace u paní učitelek.
S velkou radostí oznamujeme, že se naše školní poradenské pracoviště rozroste od příštího týdne o školní psycholožku.
Školní psycholog plní velmi důležitou úlohu v nastavení a udržení zdravého klimatu celé školy i jednotlivých tříd. V rámci diagnostiky bude podporou k vyšetření školní zralosti v MŠ a při výukových a výchovných problémech v ZŠ.
Činnost školního psychologa:
- Vytvoření zdravého třídního klimatu při vzdělávání heterogenních skupin žáků v jednom třídním kolektivu.
- Vytvoření podmínek pro týmovou spolupráci.
- Více příležitostí k individuální práci se žákem (i s ostatními žáky ve třídě).
- Možnost lépe poznat osobnost žáka (žáků).
Strana 4 z 5